ПОСЕЩЕНИЕТО НА СТАРАТА ДАМА
трагическа комедия от Фридрих Дюренмат
постановка Дамян Тенев
превод от немски София Тоцева
сценография и костюми Никол Мечкарска, Катрин Красимирова
асистент-режисьор Александра Докова
словесно действие доц. д-р Лора Мутишева
плакат Янина Петрова
фотограф Теодора Тодорова
участват абсолвенти специалност „Актьорство за драматичен театър“,
клас проф. Пламен Марков
В РОЛИТЕ:
Посетителите КЛАРА ЗАХАНАСЯН – Сияна Начева
ИКОНОМЪТ – Йордан Куманов
Посетените ИЛ – Тодор Лазаров
КМЕТЪТ – Владимир Солаков
УЧИТЕЛЯТ – Вартан Алексанян
ПОЛИЦАЯТ – Симеон Димов
ПАСТОРЪТ – Борис Атанасов
ПЪРВА ЖЕНА – Волена Апостолова
ВТОРА ЖЕНА – Александра Койчева
Досадниците ЖУРНАЛИСТ I – Вилислава Кирилова
ЖУРНАЛИСТ II – Яна Пенева
Място: Гюлен, малък град
Време: Наши дни
“В град Гюлен нищо не е така, както ви изглежда.
В град Гюлен всичко е за продан – и любовта, и справедливостта, и съпричастността, и уважението, и всичко, абсолютно всичко. И демокрацията е за продан, хуманизмът също. В Гюлен всичко може да се купи.
Гюлен е градът на блудницата – градът на Клер, а тя е там, за да превърне всичките му жители в проститутки. Моралът е изменчиво понятие, а алчността – велика ценност на това „прекрасно място”.
Град Гюлен е малък беден град в Европа, но град богат на лицемери. В град Гюлен всички носят маски и ги носят от толкова отдавна, че лица в този град изобщо вече няма. Човеци няма.
В Гюлен убиват бавно, тайно, тихо. Гюлен е град в Европа.
В Гюлен никой не е в безопасност.
В Гюлен виновни няма. Няма и невинни.
– Дамян Тенев
Проектна програма на НАТФИЗ 2020/2021
БИЛЕТИ МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ ОТ КАСАТА НА ТЕАТЪР НАТФИЗ
(ул. “Г. С. Раковски” 108А, тел. 02/9231 303; работно време на касата: вторник-събота,
от 10.30 ч. до 19.30 ч., обедна почивка: 14.30 ч. – 15.30 ч.)
или на eventim.bg
Фридрих Дюренмат е швейцарски драматург, белетрист, поет, есеист, художник. Утвърждава се и като сатирик с остър усет за гротескното и абсурдното, и майстор на психологическата проза. За творчеството си получава отличия, сред които голямата швейцарска награда „Шилер“ (1960), „Австрийската държавна награда за европейска литература“ (1983), престижната награда „Георг Бюхнер“ (1986) и много други.
Сред най-често поставяните драми на Фридрих Дюренмат е „Посещението на старата дама“ (1956). Пиесата поставя фокус върху ценностната система на съвремието, обхванато от всеобща склонност към компромис, егоизъм и малодушие. С човешките си страсти, избори, грехове и грехопадения образите на Дюренмат са плътни и достоверни. Когато фарсът надделее и метафората надвисне над реалността, светът им се преобразява в лудница, омотана от ненаправени избори и взети решения. „Хуманизмът, господа, е бизнес за милиони“ възкликва Клара Цаханасян. Някога образът ѝ е изпълняван от Лив Улман в партньорство с Антъни Куин във версия на Бергман, на българска сцена в Театъра на армията – от Леда Тасева, Иван Кондов, Наум Шопов, в Народния театър – от Рени Врангова и Валентин Ганев, в МГТ „Зад канала“ от Анета Сотирова и Любомир Ковачев. В Театър НАТФИЗ срещу предизвикателството на Дюренмат се изправят абсолвентите на проф. Пламен Марков, в постановката на Дамян Тенев.
Готов ли си да убиеш, защото някой плаща? Колко надълбоко ще се завлечеш в човешкия ад?
А ние?… Вие…
„Абсурдът е жесток и поетичен момент от нашето съществуване“ – Фридрих Дюренмат