Дон Жуан /ПРЕМИЕРА/ – 10.04 (събота), 19.30 ч., Театър НАТФИЗ, Сцена 47

 

Дон Жуан

класическа мимодрама

 

по пиесата на Тирсо де Молина и канавата на Марсел Марсо

 

сценарий, сценография и режисура Александър Илиев

 

хореография доц. Ясен Вълчанов

 

музика късен Ренесанс и Барок 

 

сценичен бой гл. ас. д-р Камен Иванов 

 

костюми Боряна Георгиева

 

дипломен спектакъл на клас „Театър на движението – Пантомима“, с художествен ръководител проф. д-р Александър Илиев

 

 

 

Действащи лица и изпълнители:

Аминта, селянка или Дева Мария – Десислава Цветкова

Белиса, селянка или Мария Магдалина – Александрина Събева

Дон Гонсало де Улоа или Каменният гост, Комендадор на Калатрава – Филип Дончев – гост

Дон Октавио, дук, съпруг на доня Исабела – Филип Дончев – гост

Дон Хуан Тенорио де Севиля, благородник-измамник – Александър Будуров

Доня Анна де Улоа, дъщеря на Комендадора – Анна Касабова

Доня Инес, контеса – Катерина Зафирова

Доня Исабела, дукеса, съпруга на дон Октавио – Мартина Дякова*

Доня Констанса, инфанта – Валерия Колева

Каталинон, слуга на дон Хуан – Павел Тодоров*, Велизар Груев

Маркиз Де ла Мота, неин любим – Павел Тодоров*, Велизар Груев

Релиса, рибарка или Дяволът – Ева Калайджиева

Тисбеа, рибарка или Ангелът – Надежда Илиева

* студенти от клас „Театър на движението – Пантомима“ , с художествен ръководител проф. д-р Велимир Велев

 

Темата на спектакъла е “живота-маскарад”, но маскарад особен и необичаен, предназначен не само за веселба. Тирсо де Молина счита, че това е маскарад, при който маските не са поставени доброволно и затова са трудно отличими от действащите лица, които рядко, но все пак се появяват в пъстрата тълпа на маскираните. Самото понятие за маската се трактува от Марсел Марсо като препятствие за всяко личностно проявление, като капан за личността. Неговият Дон Жуан е израз на непрестанния стремеж на човека да обича и да бъде обичан. Същевременно митът за Дон Хуан (Дон Жуан) е разказ за плътта, която загива и духът, който побеждава.

Изборът между истинския и преоблечения Дон Жуан по време на маскарада, дъщерята на Комендадора прави по свое усмотрение, без да почувства фалша. Това се оказва невинно предателство, узаконено и подготвено от самата постройка на живота-маскарад. И най-добре от всички на този бал разбира закономерността на тази грешка истинският Дон Жуан, сам някога бързо и охотно ползвал услугите на лъжата.

Прикриването на истинската същност на действащите лица е стратегия в обществото. Единствен Дон Жуан разбира своето обезличаване от този безкраен маскарад. Разкъсван в живота между Ангела и Дявола, той избира смъртта.

                                                                                           проф. д-р Александър Илиев

 

 

БИЛЕТИ МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ ОТ КАСАТА НА ТЕАТЪР НАТФИЗ

(ул. “Г. С. Раковски” 108А, тел. 02/9231 303; работно време на касата: вторник-събота,
от 10.30 ч. до 19.30 ч., обедна почивка: 14.30 ч. – 15.30 ч.)

или на eventim.bg