Маркетингова стратегия на Театър НАТФИЗ и Куклен театър НАТФИЗ
Маркетингова стратегия на Театър НАТФИЗ и Куклен театър НАТФИЗ
В началото на новия театрален сезон НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ е развълнуван да представи част от резултатите по проекта „Стратегия и методи за изследване, приобщаване и разширяване на публики от периферните райони на София за Театър НАТФИЗ и Куклен Театър НАТФИЗ“.
Пропомняме, че НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ беше класиран първи в проектната програма „Публики“ на Национален фонд „Култура“.
Основните цели на проекта включват:
– проучвания на аудиторията и анализ: идентифициране на таргетираните аудитории, предпочитания и тенденции;
– позициониране и стратегия на Театър НАТФИЗ и Куклен театър НАТФИЗ: идентифициране на уникалните качества на двата театъра, които ги отличават в конкурентата среда;
– многоканален маркетингов подход: дигитален маркетинг, кампании в социалните медии, имейл маркетинг, традиционна реклама, стратегически партньорства;
– ангажираност и обхват на общността: създаване на инициативи и събития за насърчване на взаимосвързаността с общността и засилване на ангажираността в партньорските отношения;
– решения, които са базирани на данни: усъвършенстване на събирането, обработката и анализирането на масиви от данни за кампаниите; оптимизиране на маркетинговата стратегия; повишаване на удовлетворенността на аудиторията.
В рамките на проекта бяха реализирани редица проучвания: изследване на публиките чрез онлайн анкета и анкети преди представленията; допитване до театрални мениджъри и маркетингови специалисти в областта на сценичните изкуства; проучване на межународния опит и добри практики.
Резултатите от изследванията, както и разработената Маркетингова стратегия и план за развитие на аудиторията в Театър НАТФИЗ и Куклен театър НАТФИЗ са достъпни в уеб сайта на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“: www.natfiz.bg.
Разработената маркетингова стратегия и план за развитие на аудиторията обобщава основната, спомагателна и периферна дейност на Театър НАТФИЗ и Куклен театър НАТФИЗ в различни маркетингови аспекти. Направен е SWOT анализ, представени са мисията, визията и стратегическите цели на двата театъра, както и външната среда като конкурентност на театралния пазар. В стратегията са анализирани обобщените резултати от изследванията. Извежда се стратегически план за маркетинговите дейности в рамките на период от три години.
Проектът въплъщава ангажимента на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ за използване на иновативни подходи за подобряване на публичността, ангажираността и опита на публиката в областта на сценичните изкуства.
Театър НАТФИЗ и Куклен театър НАТФИЗ са ценени и уважавани центрове, които представляват структури към НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“ и чиято основна работа е фокусирана върху представянето на дебютиращи творци.
Убедени сме, че изработеният маркетингов документ и планираните дейности по проекта ще бъдат от изключителна помощ в дългосрочен план за дейността на двете театрални организации чрез разширяване на обхвата и влиянието в средата. Вярваме, че усилията ни имат смисъл и чрез маркетингови дейности и стратегически партньорства можем да подобрим видимостта и достигането до нови аудитории.
Екипът включва: Боян Желязков – докторант в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“, Екатерина Цветкова – директор на Театър НАТФИЗ, Валентин Германова – директор на Куклен театър НАТФИЗ, Симона Здравкова и Лора Недялкова – арт мениджъри и магистри от специалността „Мениджмънт в сценичните изкуства и индустрии“, Мила Велчева – магистър в специалността „Мениджмънт в сценичните изкуства и индустрии“. Консултант по проекта е проф. д-р Лидия Върбанова – ръководител на специалността „Мениджмънт в сценичните изкуства и индустрии“ в НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“.
Проектът е реализиран с финансовата подкрепа на Национален фонд „Култура“ по Програма „Публики“ 2022 г.