Уъркшоп по „Пространствено звукова среда“ в НАТФИЗ – 13-17 юни 2022
Между 13 и 17 юни в НАТФИЗ доц. д-р Елена Тренчева и доц. д-р Валерия Крачунова-Попова проведоха уъркшоп „Пространствено звукова среда“ със студенти от специалностите „Филмов и телевизионен дизайн“ и „Филмов и телевизионен звук“. В рамките на 4-ри етапа, студентите участваха в изграждането на динамична дигитална пространствено звукова среда, опознавайки капацитета на човешката сетивност.
Студенти: Йоанн Стоев (III курс ФТД) – 3Д среда, Анна Анова (IV курс ФТЗ) – бинаурален звук.
(Необходимо е да гледате видеото със слушалки, защото е с бинаурален звук)
Месец по-рано уъркшопът бе проведен в рамките на Международния студентски филмов фестивал „Golden Baklava Film Academy“.
“Пространствено звукова среда”
Интердисциплинарен уъркшоп, воден от доц. д-р Валерия Крачунова-Попова и доц. д-р Елена Тренчева
13-17.06.2022
„Пространствено звукова среда“ е експериментален уъркшоп, който има за задача да насърчи творческата ангажираност на студентите с основополагащи за разбирането на филмовото пространство и филмовия звук методи и инструменти. Целта на семинара е да разшири уменията на студентите за пространствен и звуков дизайн, чрез повишаване на сетивността им за пространствено и звуково възприятие.
Уъркшопът се състои от уводна лекция за филмовото пространство и филмовия звук, практически задачи, финална презентация и дискусия.
Основна работна група:
Студенти от ФТЗ 4, ФТД 3 и ФТД 4.
Уъркшопът е отворен и за студенти от други специалности с добри умения за работа със софтуер за 3D моделиране и софтуер за бинаурален звук.
График:
13.06.2022 (Понеделник)
15.30-18.00 Лекция „Филмово пространство и бинаурален звук“;
18.00-19.00 Градско наблюдение.
14.06.2022 (Вторник)
15.30-18.00 Създаване на концепция за изграждане на пространствено звукова среда.
15.06.2022 (Сряда)
15.30-18.00 Моделиране на 3D пространство и звукова среда.
16.06.2022 (Четвъртък)
15.30-18.00 Моделиране на 3D пространство и звукова среда.
17.06.2022 (Wednesday)
15.30-18.00 Презентация на реализираните практически задачи и финална дискусия.
Съдържание:
Етап 1: Студентите ще бъдат разделени на две групи – „пространство“ и „звук“. След това ще бъдат групирани по двойки, състоящи се от един студент „пространство“ и един студент „звук“. Всяка двойка ще направи две градски наблюдения по 15 минути в произволно избрана среда.
Първо наблюдение: на първата разходка студентът „звук“ ще носи антифони (за редуциране на звуковата картина до нула) и ще регистрира единствено визуалната среда. По време на наблюдението студентът обяснява на партньора си усещането си за звукова среда. Партньорът води бележки и записва звуковата атмосфера (с телефон или друго лесно за използване устройство).
Второ наблюдение: на втората разходка, двойката може да избере различна дестинация. Студентът „пространство“ ще носи превръзка за очи (маска за сън) и ще бъде воден за ръка от партньора си. Студентът „пространство“ трябва внимателно да слуша звуците на градския пейзаж и да се опита да картографира околната среда като сгради, разстояния, събития, посоки и атмосфера. Партньорът помага на студента „пространство“ да се движи безопасно и регистрира пътя (чрез телефон или друго лесно за използване устройство).
Етап 2: Всяка двойка изгражда пространствено звукова среда чрез използване на софтуер за 3D моделиране и софтуер за бинаурален звук под ръководството на водещите уъркшопа преподаватели.
Етап 3: Всяка двойка представя създадената пространствено звукова среда на останалите участници.
Етап 4: Участниците в уършопа провеждат финална дискусия и обсъждат представените практически резултати.